KEMAHIRAN
|
MENDENGAR DAN BERTUTUR
|
||
BAND
|
2
|
||
PERNYATAAN
STANDARD
|
Mengetahui dan memahami perkara yang
didengar-dituturkan, dibaca dan ditulis
|
||
DESKRIPTOR
|
B2 DL1
Mendengar dan memberikan pendapat tentang sesuatu isu
|
||
EVIDENS
|
B2 DL1 E1
Memberikan pendapat yang logik secara spontan tentang
sesuatu isu yang didengar
|
||
AKTIVITI
PENTAKSIRAN
|
1.
Murid-murid
mendengar petikan yang dibaca oleh guru.
2.
Murid-murid memberi
pendapat berdasarkan beberapa soalan
yang diajukan oleh guru.
3.
Guru menilai
pendapat murid
|
||
|
Contoh petikan:
Para ibu bapa dan murid-murid yang
dikasihi,
Terlebih dahulu, saya mengucapkan terima
kasih kepada setiap yang hadir dalam majlis yang bersejarah ini. Saya berasa
kagum akan kesanggupan para hadirin meluangkan masa untuk mendengar ceramah
ini demi kepentingan anak-anak kita.
Marilah kita berkongsi beberapa
petua bagi mencapai kecemerlangan diri, antaranya;
Para ibu bapa dan murid-murid yang
dikasihi, demikianlah beberapa petua
untuk mencapai kecemerlangan diri yang dapat saya sampaikan.
Sekian, terima kasih.
(Petikan daripada
Buku Teks Tingkatan 3, Unit 1 m/s 7)
|
Sunday, February 2, 2014
B2 DL1 E1
Labels:
PBS BAHASA MELAYU
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment